Canım İncir Reçeli Çekmiş- Yaptım, oldu :)

Bir haftadır canım incir reçeli istiyordu ama tabi "etiket okuma" konusunda eskiden beri gelen takıntım hazır reçelleri almama engel oldu..Yok glikoz şurubu, yok koruyucu derken insanın içi el vermiyor haliyle..
Organik vs. bulmaya uğraşacağımıza bir şansımızı deneyelim dedik ve kayınpederimden "yeşil incir" istedik. O da gezmiş aramış zar zor bir poşet bulup göndermiş bana sağ olsun:) Tabi onlar Aydın' dan buraya gelene kadar biraz telef olmuş ama yine ayıklayıp bir kısmını ayırdım.. O kadar incirle reçel olur mu olmaz mı derken eşim ertesi gün iş yerine elinde bir kutu incirle döndü.. Tesadüfen bir ağacın üstünde bulmuş, toplamış. Onları da ekledik...
Bu sabah iş yerine gittiğimizde arabayı altına park ettiğimiz ağaca kafamızı kaldırıp bir baktık ki üzeri tam benim istediğim gibi incir dolu:) Artık nasıl içten istemişsem, zamanı geçmiş diye düşündüğümüz incir her yerde karşıma çıktı:)

İnternetten birkaç tarif okuyup başladım reçel yapımına... Tahmin ettiğimden daha meşakkatli bir işmiş.. İncecik soyulacak, suda bekletilecek, kaynatılacak, tekrar suda bekletilecek, iyice süzülecek, bir yandan şerbeti hazırlanıp incirler içine atılıp tekrar kaynatılacak.. Haydi bakalım:)

Reçel olmayı bekleyen incirlerim:)



Soyulmuş halde tekrar suya giren incirler
Evde eldiven yoktu, aklımdan geçtiği halde bir çözüm üretmeden -annemi de dinlemeyip- başladım incirleri soymaya.. Yarısını geçtikten sonra baktım sadece ellerim yapış yapış olmuş, bir şey olmaz dedim devam ettim.. Bütün incirler bittiğinde elimi yıkamaya kalkınca anladım ne olduğunu! Sol elimin işaret ve orta parmağında oluşan yaraları görünce bende bir pişmanlık oldu tabii.. Şu an da hala sızlıyor ama artık çok geç - yapacak bir şey yok:)



Yıkanmış- haşlanmış - tekrar yıkanmış incirler


İncirleri soyduktan sonra bir kaç kez yıkayıp süzdüm, suda beklettim.. Sonra kaynayan suda 15-20 dk haşlayıp tekrar soğuk suya attım hepsini.
ve soyma işinden sonra en sinir bozucu kısım: tek tek sularını sıkmak :) Bütün incirlerin tek tek suyunu sıktıktan sonra tekrar suya koydum.. Bu sırada az şekerle hazırladığım için koyulaşmayan şerbetim kaynıyordu. İncirleri tekrar süzüp karanfillerle birlikte şerbete attım..



Şerbet içinde kaynayan incirler

Ve en son limonu da ekledim.. Biraz sulu kıvamda da olsa tadı tam istediğim gibi reçelim hazırrr :) Soğumasını bekleyemeden yedim tabii ki hemen bir iki tane;)

ve incir reçelim hazır :)


O kadar uğraştığım ama değdi..
Bundan sonra çarşıda-pazarda ev yapımı incir reçeli alırken pazarlık etmem, ettirmem:)
Yapan teyzelerimin emeğine sağlık, kaç lira isterlerse verilir:D








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)