Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Bundan yaklaşık 7 yıl kadar önce; insülin direnci ile tip-2 diyabet teşhisi koyulmuş ve o zamandan beri rafine şekeri hayatımdan çıkarmıştım. Bir günde radikal bir karar alıp bir daha ağzıma sürmedim..Taa ki Mercan gelene kadar:) Şu an fazlasıyla tüketiyorum ve bu durumdan çok rahatsızım... Emzirme sürecinin bir getirisi midir bilmiyorum ama bırakma konusunda eskisi kadar kararlı da davranamıyorum...7 sene önce çok daha kolay olmuştu halbuki; "bıraktım" dedim ve bir daha hiç  şeker yemedim...

O zamanlar canım tatlı istediğinde  en büyük destekçim kuru meyvelerdi. Yanımda taşıması kolay olduğundan; çikolata yerine hurma, jelibon vs yerine kuru üzüm gibi meyvelerden  çok az yemem yeterli  oluyordu. Zaten az yemek lazım; içeriğinde  bol bol meyve şekeri  barındırıyor kendileri. Pek masum değiller hani :) Böyle olduğu yetmezmiş gibi piyasada satılan çoğu  kurumeyve  ilave şeker içeriyor.. Hal böyle olunca da hep gözümün kaldığı  o muz,ananas, kivi vs kurularına sadece bakmakla yetiniyordum.. Elma için fırında/ güneşte vs birkaç  deneme yaptım ama hiçbiri  istediğim  gibi olmadı.. İstanbul'un bu nemli havasında çürümeden kurutmak pek mümkün olmuyor zaten...
Bir zaman sonra  bunun bir makinesi yok mu diye ciddi ciddi araştırmaya  koyuldum..Bulduklarım hep çok büyük ve pahalıydı; vazgeçtim ben de..

Sonrasında  profilonun  sayfasına  bakarken KuruMax'ı  gördüm tesadüfen; fiyatı ve boyutlarını  görünce de denemek istedim:) O meyve kurusu bu evde yapılacak arkadaş..! :)



Fiyatı 265TL; internette gittigidiyor'da var. Elden almak isterseniz de normalde bayilerin elinde olmuyor ama getirtebiliyorlar..
Detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

http://www.profilo.com.tr/%C3%BCr%C3%BCnler/k%C3%BC%C3%A7%C3%BCk-ev-aletleri/yiyecek-haz%C4%B1rlama-grubu/meyve-ve-sebze-kurutucusu/PFD1350W.html

Gelelim ilk denemelere:)
Video olarak iki denemeyi de Youtube kanalıma ekledim; aşağıdaki link ile ulaşabilirsiniz:

Kivi ve Mandalina: https://www.youtube.com/watch?v=k0SuvhtvUf0
Muz Kurusu: https://www.youtube.com/watch?v=YqaEPLIxG7Q

Kurumax eve geldiği gün zor sabrettim ve gece Mercan uyuyunca hemen temizleyip hazırladım:)
-İlk denemek istediğim şey kivi oldu; evde 2 tane kalmıştı; yanına bir de mandalina ekledim.


-Mandalinaları güzelce yıkayıp, kiviyi soydum ve ikisini de ince ince dilimleyerek KuruMax'ın tepsisine  yerleştirdim.



-Az miktarda meyve olduğu için 2 kat tepsi yeterli oldu. Normalde 4 kat mevcut. Ben ilk denemelerde  nolur nolmaz diyerek az meyve koydum ama bilseydim daha fazla kullanırdım:)...
-Yanında verilen kitapçık kivi veya mandalina için  2. kademe (60derece) ile 6-4 saat arası öneriyor; ben denemek için ortalama olsun diye 8 saat olarak giriş yaptım. Bu kısmı zaman içinde çözeceğiz sanırım deneyerek. Başlangıçta minimum saate ayarlayıp  olmaydiysa devam etmek  daha mantıklı  olabilir. Ben bırakıp  yatacağım  için ortalama 8 saati seçtim


-Gece gece çok gürültü yapar mı diye emin olamadığımdan  salonda çalıştırmıştım ama hiç gerek yokmuş.. Sesi öyle rahatsız edecek yükseklikte değil.. (Videoda sesini de özellikle çektim) Eve çok hoş bir mandalina kokusu yayıldı  ayrıca :)
-Sabah olup meyvelere baktım ve sonuç çok güzel görünüyordu.. Mandalinalar biraz kalın olmuş  o yüzden biraz daha süre istiyordu ama kiviler gayet güzel kurumuştu. Bu yüzden tekrar  çalıştırmadım.


-Tadım aşamasında Mercan da aynı fikirdeydi:) Mandalinaya pek şans vermedi ama kivilerden biraz yedi.. (Videoda izletebilirsiniz:)

-İkinci denemeyi  ise muzla yaptım ve sonuca  ailece bayıldık :) Yine aynı şekilde ince dilimleyip 8 saat ikinci kademe ile yaptım. Muz ile ilgili tek detay kitapçıkta belirttiği üzere; dilimlerin limon suyuna  batırılması.. Bu şekilde  kararması önlenmiş oluyor. Sonuç  harika. Hem de şekersiz;)


-Tabii benim yaptıklarım  hep deneme olduğu için  az miktarlarda. Makinenin her türlü  6-14 saat arası çalışacağı  göz  önüne alınarak mümkün olduğunca fazla miktarda meyveyi  tek seferde kurutmakta fayda var. Tabii 4 tepsiye eşit ve cok fazla üst üste gelmeyecek şekilde yayarak. 
-Elektrik  konusundaki  getirisini ay sonunda gelen fatura ile göreceğiz. Bu yüzden 2 sefer kullandım  ve sonucu yine buraya yazacağım. 500 Watt gücünde olduğu  için çok aşırı  bir artış olacağını  sanmıyorum; sıkça fırın çalıştırdığımızda olduğu gibi olacaktır fark muhtemelen. 
Maliyet olarak bu şekilde evde yapılmış  güvende bir ürünü zaten çok yüksek  fiyata alacağımızı (hatta bulamayacağımızı) düşününce böylesi  çok daha cazip geliyor zaten. 
- Benim önceden araştırdığım tüm kurutucuların aksine kurumax'ın boyutları  gayet makul şekilde tasarlanmış. Tepsilerini  iki şekilde dizebiliyorsunuz; depolama amacı ile dizerken "istif" düzeninde birbirine daha sık şekilde yerleştirilebiliyor. Kullanım  sırasında ise diğer  geniş aralıklı düzende kullanmak şart. İstif düzenindeyken yaklaşık bir fritoz kadar yer kaplıyor.
Ben muhtemelen kutusunda,dolabın üstünde muhafaza edeceğim; kullanırken çıkarılır, nasılsa sürekli tezgah üstünde bulunması gereken bir cihaz değil. 
-Bundan sonra atölyede gelen miniklerime de ikram edeceğim; her yere giderken yanımda taşıyabileceğim atıştırmalıklarım kendi mutfağımızdan çıkacak  :)








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)