Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

Uzun zamandır yaptığım ürün denemelerini yazmaya fırsat bulamıyordum. Artık bir yerden başlama zamanı geldi. İlk olarak birkaç ay önce aldığımız Oto Koltuğu ile başlamak istedim çünkü bu konuda çok soru geliyor.

Fotoğraf: hepsiburada.com

Uzun araştırmalar ve bütçe ayarlamaları sonucu hiç aklımda olmayan bir marka aldım aslında. Benim araştırdıklarım hep -özellikle de sosyal medyada- bilinen, çok fazla reklamı olan markalardı. Tabii fiyatları da bir o kadar yüksek olan bu markalar için indirim kovalamakla meşgul oldum bir süre. Nasıl olsa Mercan daha 8 kilo, 9 kilo derken elimizdeki ana kucağına artık sığmadığına kanaat getirince; işleri biraz hızlandırdım. Bir nevi yumurta kapıya dayanınca durumu:)

Yine o bildiğim markaların fiyatlarını incelerken karşıma Alman malı olan bu "Heyner" markası çıktı. Baktım fiyatı da uygun; onu da aldım listeye.. Kullananlar genelde memnun; herkes sağlamlığı ve kalitesine övgüler yağdırıyor.. Isofix'li olan bir model arıyordum zaten bağlantı kolaylığı açısından ama şu an tekrar düşündüğümde isofix olmazsa olmaz bir durum değilmiş onu da gördüm. Evet bu şekilde gerçekten sağlam oluyor bağlantısı; ama sıkça takıp çıkarılmayacaksa bir kez emniyet kemeri ile sağlamca bağlanan bir model de aynı işlevi görebiliyormuş..

Neyse ki biz arabamız küçük olduğu için bir çok kez takıp çıkararak isofix in hakkını verdik :)
Fotoğraf: hepsiburada.com

Ürünün fiyatı çok değişkendi; 990 küsürden başladığım araştırmaya 850, 800 derken en son (nasıl azmettim bilmiyorum) 759 TL ile N11.com sitesinde bulduğum en uygun fiyat ile son verdim. Eşimle de konuştuk yorumlara da güvenerek verdik siparişi.. Alman ürünlerine genel olarak güvenirim çünkü gerçekten sağlam ürünler yapıyorlar..

Derken koltuğumuz geldi; gayet güzel sarılmış paketlenmiş şekilde faturası ile. Bu arada bu N11'den ilk alışverişim oldu herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Kargo da zamanında, hasarsız geldi.

Tabii ilk denemelerimizi hemen evde yaptık:) Koltuk zaten kendini belli ediyor, kumaşı, malzemesi vs gayet tok ve sağlam duruyor. Mercanın da hoşuna gitti kendine taht yaptı onu; bütün akşam üstündeydi :) Kemerlerinin nasıl bağlandığını, yatış pozisyonunu vs o akşam iyice inceledikten sonra ertesi gün eşim arabaya tek başına bağladı. O gün şahit olmadım ama daha sonra takıp çıkardığımızda gördüğüm kadarıyla biraz kuvvet istiyor ama rahatça, sağlam bir şekilde oturuyor yerine.

İlk yolculuk denememizi yaptığımızda Mercan tabii biraz huysuzlandı kucakta olmak istediği için; ama eline oyalayacak bir şeyler verdiğimizde kısa sürede alıştı; rahatı da yerinde görünüyordu :)
Mercanın koltukta ilk günü :)

Bebekleri koltuğa alıştırmanın en önemli kuralı : istikrar.. Bir iki defa çok ağladı diye kucağınıza aldığınız anda o eşiği kaydedip bir güzel kullanıyorlar. Çok ciddi bir durum olmadığı sürece; onun hayatından daha önemli olmadığını düşünerek, bebeği orada oyalamanın yollarını bulmak gerek..Bir de rutin oluşturulmalı ; bebek koltuğa oturup kemer bağlanmadan arabanın çalışmaması, yola çıkmaması gibi...

Bir şekilde bunları hallettik; Mercan beni çok fazla görmediği sürece koltukta çok keyifli şekilde seyahat etmeye başladı. Konfor açısından gayet rahat; bebeği sarıp sarmalayan ve sıkıca tutan bir model. Özellikle kasislerde dikkatle baktığımda Mercanın çok fazla sarsılmadığını görmek beni rahatlattı. Buraya kadar her şey yolundaydı ancak Mercan uyuduğunda bir sorunla karşılaştık: kafası öne düşüyordu! Yatış pozisyonu yeterli gelmiyordu..
Fotoğraf: hepsiburada.com

Bir sefer, iki sefer derken sürekli kafasını tutmak zorunda kaldığım için bu durumdan sıkılmaya başlamıştım. İlk çözüm olarak tam kafasına denk gelen yastığı içe katladım. Bu bir nebze olsun rahatlama sağlayıp kafasını geriye doğru aldı ama bunu yapmak kolay olmuyordu.
Oto koltuğunun evde de hakkını veren Mercan :D

Bir akşam koltuğu tekrar eve alıp iç yastığın üst kısmını; emniyet kemerlerini çıkararak ayırdık ve sorun çözüldü. O yastık olmadan da yine yumuşak ve destekli olan boyun kısmı, bu haliyle daha kullanışlı oldu. Normalde o yastık bebeğin başını daha sabit şekilde sararak tutmak için yapılmış.. Ancak bilmiyorum belki de Mercanın kafası biraz büyüktür? içine sığmıyordu..
Çıkardığımız yastığı Mercan için aldığımız bisiklet koltuğuna taktık; yine bir işe yaradı :D

Bu haliyle gayet memnunuz; Mercan da severek oturuyor koltuğuna;) Onun güvende olması da bizi rahatlatıyor.



Kısacası tavsiye ederim; fiyatıyla orantılı bakılırsa performansı gayet iyi bir ürün. ;)


Ürünün montaj videosu da bu şekilde:


Yukarıdaki video açılmazsa ; https://www.youtube.com/watch?v=DrG6e4gxIgY


Yorumlar

  1. Elinize sağlık, aydınlatıcı bir çalışma olmuş. Sizlerin çalışmalarını inceledikten sonra bende alamaya karar verdim. Aldıktan sonra inceleyerek videosunu çektim, elimden geldiğince. Birilerine faydalı olur diye buraya bırakıyorum.
    https://www.youtube.com/watch?v=dZo7x9p4SZo

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)