Kırk Banyomuzu Yaptık :)


1 ayı doldurunca zaman nasıl hızlandı, nasıl geçiyor anlamıyoruz.. :) Artık birbirimizin huylarına alıştık, düzenimizi oturttuk.. Keyfimiz yerinde çok şükür:) Doktor kontrolümüz de güzel geçti, önce sağlık ocağında aşımızı olduk, sonra hastanede rutin muayene sonrası kalça ultrasonumuzu çektirdik.. Maşallah kilo da almış, boyu da uzamış.. :) Artık kırklanmaya ve dışarı çıkıp gezmeye hazırız:)

Kırklanmaya Hazırım :)
Normalde tam kırkıncı günümüz Cumartesi gününe denk geliyordu ama ananem ve annem kızların 37. günde kırklandığını söylediler.. İnternette veya çevremde başka hiç kimsenin bu 37. günden haberi olmadığını görünce başta çok itiraz ettim:) Ama 37. günü yılbaşı olduğu ve akşam abimlere gidecek olduğumuz için sonunda ikna oldum.. Zaten geleneksel bir şey, 3 gün önce ya da sonra ne fark edecek ama insan takıntılı olmasın işte benim gibi:)

Çarşamba günü sabahı daha önce sözleştiğimiz üzere Aysu Teyzem bize geldi.. Zaten İnci ve Bora'nın kırk banyosunu da o yaptırmıştı daha önce:)Geleneği bozmadık..

Öncelikle Mercan'ın sakin durması için karnını doyurdum, bu sırada annemler de suyunu hazırlamaya başladılar.. Mercan emmeyi bıraktığında ben de onlara yardım ettim.

Bir kovaya su doldurup içine;
-Bozuk para,
-Yeşil yaprak,
-Gümüş,
-Tuz
-Alyans (İpin ucuna bağlayıp 40 kez suya batırıp çıkardı, en son onu da suya bıraktı.)

ve son olarak da benim isteğim üzerine gül ve nazar boncuğu attık.. :)

Annem daha önce bir yumurta kabuğunu tepesinden delip boşaltarak temizlemişti.. O kabuğu kullanarak 40 ölçü suyu maşrapa içine alıp önce ben, daha sonra annem bu suyla mercanı yıkadık.. Suyu dökerken "Sular aşağı, kızım yukarı" dedik:) Dualarımızı edip kırk banyomuzu güzelce bitirdik.. 




Normalde banyo sonrası sudan çıktığı gibi ağlayıp meme isteyen Mercan ilk kez sakin sakin onu giydirmemi bekledi:)  
Kırklanmış Davşan :)

Ananesi ve Aysu Teyzesi ile 

Mercanı yıkayıp giydirdikten sonra annemlere bırakıp, banyoya girdim. Mercan'a hazırladığımız sudan kalanı da banyo yaptıktan sonra başımdan aşağı döktüm:) Böylece ben de kırklanmış oldum:)

Kırklama işlemimizi Aysu Teyzemin okuduğu Yasin ile tamamladık..

ve artık ana-kız kırklandığımıza göre gezmelere hazırızz:)
Akşam yılbaşı ve ilk durağımız abimlerin evi:) Orası da bizim evimiz olduğundan kırk uçurma olarak saymıyorum. Kırk uçurmamızı Cumartesi günü yani tam 40. gününde yapacağız :)


Kırklama sonrası biz:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)