Kayıtlar

2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Bebeklerle Dans Anneleri Mutlu Ediyor!

Resim
Hayatımın bundan sonrasında büyük bir yer edinecek olan "Dance With Babies" yani Bebeklerle Dans konusundan biraz daha detaylı bahsetmek istedim..



Öncelikle sıkça adı geçecek olan topluluk hakkında bilgi vereyim:)

Nedir bu JOIMOVE?

       "Temelinde büyülü Dance with Babies® olan Joimove®, samimiyetle,rekabet arayışı olmadan insanları biraraya getirme gücüyle ve birlikte hareket etmenin büyüsüne olan inançla yola çıkmıştır.  Böylece Dance with Babies®  aralarına yeni katılan ülkelerle giderek büyüyen uluslararası bir topluluk haline gelmiştir. Halihazırda aralarında Türkiye’nin de olduğu 8 ülkede yapılan dersler ve etkinliklere, 2016’da 7 yeni ülke daha katılıyor.."                                                          
JOIMOVE ® * Dans ve hareket odaklı sosyal projeler yaratır. * Eğitim modülleri oluşturur. * Dans ve hareket liderleri ile franchiseları eğitir. * Kültürel etkinlikler düzenler. * Bağış etkinlikleri organize eder. * Dansı herkes için ulaşılabilir kılar. * Bi…

Dance With Babies ile yeni bir başlangıç :)

Resim
Şu blog benden ne çekti, ne kadar ihmal ettim yine son aylarda.. Ama olsun zararın neresinden dönsem kardır dedim ve başladım yine yazmaya :)



Gelelim Dance With Babies yani "bebeklerle dans" konusuna.. Malum ben kapı gıcırtısına oynayan insanım ve Mercan da bana benzedi bu yönüyle :D Canımız sıkıldıkça evde kanguru içerisinde dans ediyor; keyifli vakit geçiriyorduk.. Derken Mercan 4 aylıkken şu hep internette gördüğüm bebeklerle dans'ın Türkiye'de de olduğunu öğrendim.. Nur Niyaz'la o zamanlar henüz tanışmamıştık ve adını ilk kez bu danslar sayesinde o zaman duymuştum:) Hemen mesaj atıp bilgi aldım ama dersler benim için biraz uzakta; Caddebostan!daydı.. Şimdilik biraz erteleyelim diyerek evde kendimiz dans etmeye devam ettik.. Videolar çektik paylaştık derken bir gün instagramdan tanıdığım Sinem arkadaşımın da aynı şekilde dans ettiğini gördüm. Hatta dans videolarımızı kolaj yaptım; paylaştık, konuştuk derken konu rafa kaldırdığım yerden geri geldi:) Ben de bu f…

Bırakın kucağa alışsın!

Resim
Bebeklerinize sarılın..Kucağa alışır diye korkmayın; kucaklayın.. Bir kenarda;pusette,beşikte kendi kendine büyütmek yerine bağrınıza basıp hayatınıza dahil edin. Yaşamın keyfini çıkarın; millet ne der demeden içinizden geldiği gibi dans edin mesela..Ona şarkılar söyleyip konuşun...Gözlerinizin içine bakan o minik gözleri ve ardındaki heyecanı farkedin..2 yaşına kadar kendine güveni sizinle arasında oluşan bu mucizevi bağ sayesinde daha da güçlenecektir... Kucaktaki bebek size bağımlı olmaz korkmayın; aksine dolu dolu yaşadığı bu duygusal paylaşımlar sayesinde içinde boşluk kalmayacağı için bunları ilerde kapatmanın yollarını aramayacaktır.. Elbette bebeğinizi yalnızca ağladığı zaman kucağa alıyorsanız durum değişir; O zaman bebek size ulaşmak için hep ağlar ve "bu işlerin böyle yürüdüğünü" öğrenir..Ona sarılmak için buna ihtiyaç duymasını beklemeyin..Ağlamasını beklemeyin.. (Zorla da sıkıştırmamak lazım tabii;) Çok sorulan bir soru: bebegim 12 aylık, kanguru almak için geç …

Mutfak Makasıyla Mandalina Soyma:)

Resim
"Işte benim stilim"de bugün :)) Mutfak makası ile mandalina soyan Merme.. Annemlerin Seferihisar'dan getirdiği mandalinaları fırsat bulup da bir türlü vermemiştim Mercan'a.. Bugün hadi! dedim ama kabuklu zor oluyor tabii blw için. Ben de böyle denedim; vallahi de oldu pek de kolay oldu:)) ✌ 
Tabii ki temiz bir mutfak makasıyla(yazayım da nolur nolmaz)


Önce iç kısmı dümdüz kestim paket açar gibi.. Sonra zarın içinden yan kısımları keserek çıkardım. Alt tarafı bıraktım..
Uğraş uğraş sonuçta hüpletmesi 2 dk :)) 

Afiyet olsun;)

Kehribar Kolye: Bebeklere Doğal Şifa

Resim
Son zamanlarda sıkça karşılaştığım bir soru üzerine yazmak istedim; tam da bu şekilde oldu bizim kehribar kolye ile tanışmamız: 3. ayını doldurmak üzere olan bebeğim sanki başka birine dönüşmüş, tarif edilemez bir huysuzluk ve uyku problemiyle savaşır olmuştuk. Salyası durmuyor; elleri ağzından hiç çıkarmıyor haldeydi ki; tüm bu belirtiler bize bebeğimizin “diş çıkarmaya hazırlandığını” işaret ediyordu. Farklı çözümler ve yöntemler için araştırma yaparken karşıma çıkan “kehribar bebek kolyesi” ilk bakışta bende de bir şüphe uyandırdı elbette. Ama diğer bir yandan taşların gücüne ve enerjinin etkilerine de inandığım için çok da imkansız olarak bakmadım. Sosyal medya üzerinde birçok anne yorumunun olumlu olduğunu görünce de işin aslını araştırmaya karar verdim ve bunun çok eskilere dayanan bir tedavi yöntemi olduğunu öğrendim. Kehribar dediğimiz diğer adıyla amber; yani reçine. Bir çok yerde Baltık Amberi adıyla geçiyor. Vücut ısısı ile etkili oluyor ve ateş düşürücü, iltihap giderici, …

PembeKalem' de yeni yazım

Resim
Televizyonun hayatımızın önemli bir parçası haline geldiği malum..Ama bebeklerimizin sağlığı için biraz fedakarlık etmeye değmez mi? Detaylar yeni yazımda;

http://www.pembekalem.net/anne-cocuk/yeni-nesil-cocuk-bakicisi-televizyon/


İlk yazarlık deneyimim:)

Resim
Instagram, blog derken geçen ay aldığım bir teklif üzerine artık www.pembekalem.net sitesinin Anne/Çocuk bölümünde de yazmaya başladım;) Hadi bakalım..

İlk yazım aşağıdaki linkte;

http://www.pembekalem.net/anne-cocuk/teknoloji-caginda-annelik/


Devamı gelecek ;)

BLW Maceramıza başlarken...

Resim
Konunun uzmanı değilim, ama profilimde bundan sonra çok yoğun bir şekilde #blw etiketi olacağından kısaca bir bahsedeyim istedim:) Ben de internet ve kitaplar sayesinde tanıştım bu kavramla. Sonrasında iyice bir öğreneyim diye @bebeimgeliyor ile seminerlere katıldım; instagram ve Facebook'ta bulduğum bir sürü blw uygulayan anneyi (bol bol özenerek🙈) takip ettim. Şimdi de sıra bizde:)😄
BLW'nin (bana göre) Türkçe karşılığı=Bırak kendi yesin.. Yani ek gıdaları bebeğe kaşıkla yedirmiyoruz. Meyve suyu, karışık püreler vs yapıp yedirmeye çalışmıyor;  direkt ona uygun şekilde hazırlayıp eline vererek kendi kendine beslenmesini sağlıyoruz... Örn. Havucu buharda haşlayıp uygun boyutta keserek eline veriyoruz.. Ayına uygun sebze, meyve, yumurta, et ne varsa kendisinin yiyebileceği boyutlarda kesip pişirip veriyoruz... O da günden güne, bir alıştırma sürecinin ardından masada bizimle birlikte kendi yemeğini "kendi" yiyor.. BLW için en önemli şart bebeğin desteksiz veya az de…

Nerde kalmıştık?

Ne zamandır instagram a yoğunluk vermekten burayı ihmal etmişim. Tabii bebek büyüdükçe yemek, oyun vs derken zaman yetmiyor insana:) En kisa zamanda kaybettiğimiz zamanı buraya taşıyıp telafi etmeli;) O zaman çalışmalar başlasın!

Bebekle uzun yolculuk - İhtiyaç listesi

Resim
Ilk #bebekleyolculukdeneyimi de gelip çattıysa demek.. Bir başak kadını olarak aklımda duracağına kağıtta gözümün önünde dursun dedim her zamanki gibi... Ben annemlerin evine gideceğim için eksik ya da fazla eşya alıyor olabilirim ama fikir olması için paylaşıyorum listemizi;
*) Büyük bir paket bez
*) Islak mendil
*) Havlu
*) Şampuan
*) Lazımlık
*)Tırnak makası
*) Kıyafetler (özellikle bol bol kolsuz body aldım.. Elbise süs vs pek yok o da benden ötürü😄)
*)Yazlık Çorap/ayakkabı *) Mama önlüğü (Blw malum)
*) Mama sandalyesi (Büyük rahatlık)
*) Sofra bezi (Yemek yerken altına sevmek için şart bize)
*) Ateş ölçer (Braun kulaktan ölçen kullanıyorum)
*) Burun Aspiratörü

Kitap Tavsiyesi

Resim
Madem bu saatte hala ayaktayım, bari şu arada kaynayan fotoları paylaşayım dedim.:) Mercan'a kitap alırken resmen gözüm dönüyor hepsi birbirinden güzel, renkli.. Yine böyle bir günde kitap almak için olmasa da Civil mağazasını gezerken bu kitapları görüp Penguenli olanı yani "Çocuğum olmadan adım bile atmam" kitabını almıştım. Mercan ona çok ilgi gösterince serinin devamını merak edip tekrar gittim :) Nesil Çocuk Yayınevinden çıkmış, Pedagog @adem_gunesdanışmanlığında hazırlanmış. 6 farklı kitap ve her biri "paylaşmak" , "şefkat", "yardımseverlik" gibi değerleri ele alıyor. Her ne kadar kitabın asıl hitap ettiği yaş grubu 4+ olsa da biz şimdiden resimlerine bakmayı ve hikayeyi dinlemeyi sevdik :) "Kanaat" i anlatan aslanlı olanından da aldık:) Bu da #mermeninkitapligi ndan bir #annetavsiyesi olsun. Reklam değil, söylememe gerek yok herhalde :D 
Bu sefer fiyat yazmicam çünkü hediye olarak da bir tane aldım çok sevdiğim bir miniğe :)

Bebek Beslenmesinde "Kepek"

Resim
Bilgilerimizi güncelliyoruz.. Ben de yararlı olarak bildiğim için hep tam buğday unu kullananlardanım.. Kepek verilmiyor diye biliyordum ama tam buğday ununu bilmiyordum... O zaman yolumuza beyaz unla devam ediyoruz sanırım 1 yaşına kadar ?? Yoksa bu konu tartışmaya açık mıdır? Demir eksikliği olan arkadaşlarımın özellikle dikkat etmesi gereken bir konu.. Instagramda makarnalütfen'in paylastığı yazı sonrası bu konu dikkatimi çekti;

Daha sonrasında internette arastırma yaparken gurmebebek sitesinde de şu yazıyı gördüm; 
http://www.gurmebebek.com/tam-tahillar--721
İkisini de inceledikten sonra benim kararım, özellikle 1 yaşına kadar beyaz un kullanıp bunun besleyici değerini yükseltmek için içine ruşeym eklemek yönünde oldu. Tam tahıllı ürünleri verirken de demir açısından zengin yiyeceklerle birlikte vermemeye çalışmak en doğrusu olacak gibi görünüyor. Aynı yoğurtta olduğu gibi. Yoğurdu da tek başına öğün olarak sunuyor, sade olarak tüketmesini sağlıyorum.

Televizyon Görünümlü Radyomuz:)

Resim
Kendimi bildim bileli oturup TV izleyemem, izlesem de o sırada illa ki bir şeylerle uğraşır bir tek televizyona odaklanmaktan çok sıkılırım. Zaman kaybı gibi hissederim. Ama bir yandan da öyle bir alışkanlık olmuş ki; sabah uyandığım anda direkt tv açıp gece yatarken kapatır hale gelmişim. Sırf evde ses olsun diye; tamamen “kulak tiryakiliği” diyebiliriz buna. Ama artık bebeğim var ve işler değişti. Zaten Mercan doğduğundan beri aklımı kurcalayan bir konuydu bu, ama Mercan zaten ilgilenmiyor diye gözlemlediğim için kapatmıyordum. Tabii bu böyle sürmedi ve bir süre sonra onun da ilgisini çekmeye başladı. Özellikle reklamlarda Mercan TV’ye kilitlenir oldu. O bakınca kapatıyordum ama yine de her sabah el alışkanlığıyla yine  açılıyordu televizyon. Derken, internette bununla ilgili bir yazıyla tekrar karşılaşınca bu konu daha bir aklıma takıldı ve televizyonu tamamen kapatma kararı aldım. 1 hafta kadar hiç açmadım; ancak bu sefer de evdeki derin sessizlik çekilecek gibi değildi. Yine böyl…

Mercanın BLW Günlüğü -10.Gün

Resim
(6ay+2günlük / 6month+2days old)
Buharda haşlanmış kabak
Bunun dışında bir şey vermedim. Gerisi anne sütü.

Videomuz;


Mercanın BLW Günlüğü - 9.Gün

Resim
(6ay+1günlük / 6month+1day old)
3 günlük enginar maceramızın sonuna geldik. ✌Kendisiyle daha sonra görüşmek üzere şimdilik vedalaşıyor; yarın yeni bir tatla yolumuza devam ediyoruz:)) 😄
Alerjiler, hastalıklar uzak olsun tüm miniklerden inşallah!
Bunun dışında bir şey vermedim. Gerisi anne sütü.

Videomuz;


Mercanın BLW Günlüğü - 8.Gün

Resim
(6aylık / 6months old)
Günün ek gıdası enginar ve havuç.
Artık aynı yemekleri paylaşıyoruz tabii onunkileri tuzsuz olarak sadece haşladım;)
 Bunun dışında bir şey vermedim. Gerisi anne sütü.

Videomuz;


Mercanın BLW Günlüğü - 7. Gün

Resim
(5ay+30günlük / 5month+30days old)

Ilk enginar denememiz :) Enginarı sadece haşladım.
Bunun dışında bir şey vermedim. Gerisi anne sütü.

Videomuz;

Mercanın BLW Günlüğü - 5. Gün

Resim
Siz de bebeğinize 6 ay süt dışında bir şey vermeyin, bakın sonra nasıl yiyor :D 😄 Aç kalmış çocuum aç! :)
#mercanınblwgünlüğü (22.05.2015) 5.Gün: Haşlanmış havuç.🐰 Akşam yemeği için abimlere giderken yanınma kalan havuçları da almıştım.. 3 yaşındaki yeğenim Bora da isteyince onlara da birer tane havuç verdim. Ama hiç sevmedi:)) Hatta en son gelip benden "sert havuç" istedi:))

Videomuz;