Anne Sütüne Devam; Emzirmeye Veda..


10 Haziran 2016:
Mercanın memeye  veda ediş anı.. Daha önce paylaşmıştım bu konuda gerçekten sıkıntı yaşıyorduk; tamamen kesmeye kendimi  hazır hissetmediğim  için doktorumuz  “En azından günde 3-4 sefere indirmeyi deneyebilirsin, ama 1 ay geçip hala bir değişiklik olmazsa  artık kesmeni  öneririm” demişti… Daha uzun zaman oldu bizde azalma değil daha da çoğalma  oldu.. Psikolojimi iyice etkilese de devam etmeye çalıştım.. Ama kötü geçen  3 günün üstüne 9 Haziran gecesi artık olay doruk noktaya ulaştı buna bir son vermeye karar verdim.. Çünkü sinirlerim çok yıpranmış ve artık Mercan’a da bunu belli etmeye başlamıştım…Sabah kalktığında uzun uzun emzirdikten sonra kendimi de hazır hissedince gece aklıma gelen silikon sutyeni  bulup taktım. Straplez vs elbiseler için bir çok yerde satılanlardan; ben Penti’den  almıştım..
Mercan zaten kahvaltının  yarısında başlamıştı tekrar meme istemeye. Koltuğa geçip ona artık “meme bitti” deyip göğsümü  gösterdim.. O anı da videoya çekmiştim yukardaki foto o ilk gördüğü anlar.. Komik geldi biraz, baktı dokundu, inceledi.. Diğerine  de bakıp  arkasını  dönüp  oynamaya  devam etti😯 Aynı şekilde diğer istediği  zamanlarda da hep aynı tepki..Beni çok şaşırttı gerçekten.. Bir yandan da içim rahatladı.. Çünkü iğrenmesini ya da korkmasını istemedim bırakırken.. E anlatınca da ikna olmuyor; böyle dümdüz  görünce kolayca kabullendi..Benim kabullenmem  daha zor oldu; olan bir şeyi ondan sakınıyormuş hissi bir yandan, en büyük keyfi oydu düşüncesi bir yandan, “2 yaşına kadar emzir” fikri bir yandan..Ben Mercandan daha fazla ben ağladım  diyebilirim🙈 Ama bu zamana kadar emdiği için şükretmek daha doğru olacaktı; ben de öyle düşünmeye başladım… Şimdi yine de 3 öğün sağarak veriyorum. Geceleri  zaten bırakmıştık bir sıkıntı  yaşamadık  ama sabahları ilk 2 gün biraz zordu..Uyku sersemi uzun süre ısrarla  emmek isteyip  ağladı. Uyanıp yine bakınca hemen vazgeçti tabii.. Görmesi yeterli oluyor şu an vazgeçmesi için. Hiçbir şey olmamış  gibi devam ediyor hayatına 🙂
Kullandığım silikon normalde emziren anneler için önerilmiyor ve 8 saatten fazla takılı kalmaması gerekiyor. Göğüse yapışıp havasız kaldığı için. Ben sadece ilk gün takılı bıraktım her an bakmak istediği için; diğer günler sadece isteyeceğini anladığımda çaktırmadan taktım 🙂
Sonuçlar ise şöyle oldu: Meme gelmeyince illa başka bir şey yemek istiyor; bu yüzden daha fazla meyve yemeye başladı.. Dersler sırasında  istediğinde  kuru üzüm hayat kurtarıcı  oldu mesela.. Sabahları 7’de kalkıp yanıma geliyor ve emerek uyuyordu, tabii bu durum ortadan kalktığı  için artık uyanıyoruz o saatte 🙈😄 Sağdığım sütü veriyorum sabah uyanınca ama uyku yok  🙂 Olsun..Öğlen uykusu için de ya bebek arabasına ya da sallanmaya  ihtiyaç duyuyor.. 18 ay boyunca ilk kez ayağımda sallayarak uyuttum Mercanı 🙂
Hmm bir de son olarak; artık daha güzel oyun oynayabilmeye başladık; oyunun ortasında meme diye bana yapışmıyor.. Evde ve dışarıda daha bir bağımsızlaştı.. Yapışık  ikiz dönemimiz  sanırım  artık bitti..
Şimdi gelsin 2 yaş sendromu(ki aslında çoktan geldi) biz hazırız.. 😊
Not:Şimdi instagramda paylaşırken gelen yorumlara baktıkça eklemeler yaptım; buraya da ekliyorum. Bu yazıyı sadece yaşadığım deneyimi paylaşma amacıyla yazdım. Bir tavsiye olarak anlaşılmasın. 2 yaşa kadar emzirmek elbette en güzeli; ben de çok istedim.. Ama olmayınca olmuyor.. Böyle olması gerekiyormuş diyebilmek gerek bazen..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)