BLW Maceramıza başlarken...


Konunun uzmanı değilim, ama profilimde bundan sonra çok yoğun bir şekilde #blw etiketi olacağından kısaca bir bahsedeyim istedim:) Ben de internet ve kitaplar sayesinde tanıştım bu kavramla. Sonrasında iyice bir öğreneyim diye @bebeimgeliyor ile seminerlere katıldım; instagram ve Facebook'ta bulduğum bir sürü blw uygulayan anneyi (bol bol özenerek🙈) takip ettim. Şimdi de sıra bizde:)😄
BLW'nin (bana göre) Türkçe karşılığı=Bırak kendi yesin.. Yani ek gıdaları bebeğe kaşıkla yedirmiyoruz. Meyve suyu, karışık püreler vs yapıp yedirmeye çalışmıyor;  direkt ona uygun şekilde hazırlayıp eline vererek kendi kendine beslenmesini sağlıyoruz... Örn. Havucu buharda haşlayıp uygun boyutta keserek eline veriyoruz.. Ayına uygun sebze, meyve, yumurta, et ne varsa kendisinin yiyebileceği boyutlarda kesip pişirip veriyoruz... O da günden güne, bir alıştırma sürecinin ardından masada bizimle birlikte kendi yemeğini "kendi" yiyor.. BLW için en önemli şart bebeğin desteksiz veya az destekle dik oturabiliyor olması. Bir de bebeğin 6. ayını doldurmuş olması en sağlıklısı gerekli gelişim özellikleri açısından. Ben de çok sabırsızlandım ama aceleye hiç gerek yok.. Zaten 9 aylık olana kadar asıl ana öğün anne sütü veya formül süt.. 6 aylıktan itibaren bebek katı gıdalarla yalnızca tanışıyor, çiğnemeyi öğreniyor; yeni tatlar keşfediyor..Blw de bunun için çok keyifli bir yöntem:) 👍 Hikaye uzun, buraya yazmakla bitmez:) Merak edenlerin resimdeki Oo tabak bitecek mi? (@gunyayincilik) kitabını okumalarını tavsiye ederim. Seminerler için de @bebeimgeliyor ile görüşebilirsiniz.. Facebook'ta da Blw Türkiye adlı gruplar var.. Bir de benim çok severek takip ettiğim iki kişi var ki; @simaozkan ve @venusella bütün cesaretimi onlara borçluyum😄 💕
Benden şimdilik  kadar:) 😄

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)