33 ve 34. Haftalar - İlk NST deneyimi



Haftaya yine hızlı başladık :) Bayram sonrası babam ve annemin de bizi yönlendirmeleri ile Mercan için hazırlıklara biraz daha hız verdik.. Bana kalsa daha uzun bir süre halledemeyeceğim bir çok şeyi bu iki haftada sırayla aradan çıkardık.. İlk olarak Mercan'ın odası için almak istediğim gardırobu hazır mobilyalar arasında bulamayınca yaptırmaya karar verdik.. Mahallemizde bulunan bir mobilyacıdan fiyat aldık, ardından bir iki yere daha bakınca karar verip sipariş ettik.. Şimdilik teslim tarihi 15 Ekim olarak görünüyor ama ne zaman gelir belli olmaz tabii :) Mercan'ın odası için sadece iki kapılı beyaz bir dolap ve 5 çekmeceli bir şifonyer aldık.. Yatak almadık çünkü İnci'den kalan park yatağı uzun bir süre kullanmayı düşünüyorum..Birkaç yıl bununla geçsin, sonrasında büyük boyutta normal bir yatak alırız..


Mercan ve İnci :)

İnci ablası şimdiden çok seviyor Mercan'ı :)


Oda işini aradan çıkardıktan sonra annemle hastane çantası vs. için son hazırlıkları tamamlamaya çalıştık.. Hafta sonu Murat ve Annem ile çarşıya çıkıp son kalan ihtiyaçlarımızı da aldık. ( Havlu, tarak, şampuan, biberon vs...)
Alışveriş sırasında hiç beklemediğimiz şeyler de oldu: Çarşı ortasında herkesin içinde beni bulup göbeğime konan bu yusufçuk gibi.. :) Galiba Mercan da babası gibi "böceklere fısıldayacak" :D

Çarşı ortasında göbeğimi bulan yusufçuk :)

Son kalan eksiğimiz bebek arabasıydı, onu da bayramın son günü hallettik.. Bu zamana kadar baktıklarımdan çok farklı bir model alınca herkes şaşırdı tabii, ama bizim için en kullanışlı olanı seçmeye çalıştık.. Boyu boyuma, kilosu kiloma göre:) Rengi de şansımıza son bir adet ve mor kalmıştı.. Sağlıkla bol bol gezeriz inşallah kızımla :)

Bebek Arabamızı da aldık :)

Annemle bir yandan hediyelikleri de hazırlama işine giriştik, dört bir yandan hazırlıklara devam ediyoruz diyebilirim kısacası:)


Anne&Anane çalışıyor:)

Alış verişlerin ardından ne zamandır isteyip de bir türlü vakit ayıramadığımız badana işine babam hız verdi.. Bir akşam iş çıkışı Muratla hemen gidip boyalarımızı aldık ve babamla boya işini 2 günde hallettik..Ben de elimden geldiğince yardım ettim, Murat da işten gelince kesmelere vs. el attı ama büyük çoğunluğunu babam boyayıp bitirdi.. Artık tam istediğim gibi yeşil bir salonumuz var :) Mercan'ın odasını da aynı renkte boyadık.



Yeşillenen salonumuz

Biz bunları yaparken Murat bir yandan soğuk algınlığı ile boğuştu.. Onun öncesinde de yengem, abim, annem ve çocuklar sırayla hastalanmışlardı zaten..


Resim yazısı ekle


34. Haftamızı doldururken hastalık dönüp dolaşıp bana geldi.. Şu zamana kadar iyi bile dayandım aslında, kendimi koruyordum ama tek bir gece her şeyi bozdu.. Çok yorgun olduğum bir akşam fark etmeyip sadece tişörtle yatmışım ve tabii bütün gece de üstüm açılmış her zamanki gibi... Sabah şişmiş bir boğaz ve tıkanmış burunla uyandım.. Neyse ki önceden de alışkın olduğum şekilde ayakta atlatılabilecek gibi duruyor. Artık gelsin limonlar, soğan-sarımsaklar :)

Bugünkü doktor kontrolümüze gelince;

Öncelikle ilk NST'miz için farklı bir odaya geçtik.. Hemşire yan yatmamı isteyip iki adet ultrason başlığını karnıma yerleştirdi..Kalp seslerini almak için bayağı bir çaba sarf etti bu sırada.. O bir yandan kalp atışlarını ararken hiç ses gelmedikçe bende de bir panik oluştu tabii.. Kısa süreli paniğimin ardından kuvvetli bir tekmeyle kendime geldim:)Her şey hazır olunca hemşire elimde tutmam için de bir buton verdi, hareket ettikçe basacakmışım.. Görev aşkı ve büyük bir ciddiyetle başladık beklemeye... Neyse ki Mercan normaldeki kadar çok hareket etmedi, o da şaşırdı herhalde:D
İlk NST'miz:)

İlk NST çekimimiz:)

Sonuçlarımızı alıp doktorumun yanına gittik.. Melek Hanım acile gitmiş, o sırada biz de asistanı ile içeride tansiyon kilo vb rutin kontrolleri yaptık.. Bu iki haftada 1 kg almışım:/ Geçen ay hiç kilo almayan ben Kurban Bayramı'na yenik düşmüşüm.. Gittiğimiz her yerde hamur işi, baklava.. Alternatifim de olmayınca, gelsin kilolar:)

Doktorum da gelince sıra ultrasona yani kızımızı görmeye geldi:) Yani benim en sevdiğim kısıma :) Melek Hanım'ın asistanı Berna karnımı yine "ay çok tatlı yaa" diye severek açtı ve hazırladı :D Nedense benim göbeği ayrı bir seviyormuş, öyle diyor:D Mercan da babası gibi kendini sevdiren, sıcak kanlı biri olacak sanırım:) Şimdiden herkes böyle davrandığına göre:) 

Ultrasonda da yine her şey normal çıktı çok şükür.. Sularımız yeterli, erken doğum riski görünmüyor:) Kilosu da 2190 gr olmuş, boyunu sormayı unuttum bu sefer:/ Normal doğum için herhangi bir engelimiz de yok görünürde..

Bundan yine 2 hafta sonra tekrar gideceğim.. Bundan sonra artık normal doğumu da desteklemek adına egzersiz amaçlı yürüyüş yapmamı önerdi.. 36. haftadan itibaren de bunların sayısını arttırmamı önerdi. Yani şimdilik en fazla yarım saatlik hafif tempo yürüyüş, 36'dan sonra da 45dk süreli yine hafif tempo yürüyüş öneriyor..
Tabii bunları duyan annem ve Murat hemen şikayete başladı, kendimi çok yoruyormuşum! Bir çıkınca saatlerce yürüyormuşum vs.. :) Neyse bundan sonra daha dikkatli ve sistemli oluruz artık..

Bunlar da haftanın ultrason görüntüleri:) Sadece yüzünün göründüğü kısımlardan iki tane kısa görüntü yaptım.. İyi seyirler =)

Tabii öncelikle enerjiler boncuğa :D






34 Haftalık göbeğim ve ben..








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Profilo KuruMax ile Evde Meyve Kurusu Deneyimi

Ürün Denemeleri - Heyner Capsula Multifix Aero (9-36kg) Oto Koltuğu

40. Hafta - Bitmeyen Gebelik yapmışlar =)